Rodzaje filtrów i ich zastosowanie
Data dodania: 23-03-2021
Przejdź do strony głównejWróć do kategorii BLOG
Żaden pojazd, maszyna czy urządzenie nie będzie w stu procentach sprawne bez dobrego jakościowo filtru. Są one podstawą funkcjonowania wszelkich maszyn. Powinny być wykonane solidnie oraz regularnie wymieniane, dzięki temu, całkowicie spełniają swoje zastosowanie.
Żaden pojazd, maszyna czy urządzenie nie będzie w stu procentach sprawne bez dobrego jakościowo filtru. Są one podstawą funkcjonowania wszelkich maszyn. Powinny być wykonane solidnie oraz regularnie wymieniane, dzięki temu, całkowicie spełniają swoje zastosowanie.
Rodzaje filtrów oraz ich zastosowanie
Na polskim rynku jest wiele rodzajów filtrów. Wyróżniamy filtry motoryzacyjne, przemysłowe oraz hydrauliczne. Każdy z nich charakteryzuje się inna budową, zastosowaniem czy funkcjonalnością.
Filtry przemysłowe
W przypadku filtrów przemysłowych, możemy wyróżnić filtry powietrza. Jednym z najczęstszych zastosowań tego typu filtrów są układy sprężania powietrza, które są następnie wykorzystywane do obsługi różnego rodzaju narzędzi lub specjalistycznych procesów w warsztatach produkcyjnych lub naprawczych.
Drugim przykładem są filtry cieczy, do których należą również klasyczne filtry do wody. Jak sama nazwa wskazuje, ich zadaniem jest oczyszczanie wody z zanieczyszczeń mechanicznych, biologicznych i chemicznych.
Możemy również wyróżnić filtry oleju, które zapobiegają szybkiemu uszkodzeniu silników spalinowych i pomagają wykryć drobne zanieczyszczenia w oleju silnikowym.
Drugim przykładem są filtry cieczy, do których należą również klasyczne filtry do wody. Jak sama nazwa wskazuje, ich zadaniem jest oczyszczanie wody z zanieczyszczeń mechanicznych, biologicznych i chemicznych.
Możemy również wyróżnić filtry oleju, które zapobiegają szybkiemu uszkodzeniu silników spalinowych i pomagają wykryć drobne zanieczyszczenia w oleju silnikowym.
Filtry hydrauliczne
Jeżeli chodzi o filtry hydrauliczne, to możemy wyróżnić filtry, ssawne, spływowe, wlewowe, odpowietrzające, niskociśnieniowe, średniociśnieniowe oraz filtry wysokociśnieniowe.
Filtr hydrauliczny wychwytuje zanieczyszczenia organiczne i nieorganiczne z płynu roboczego. Oznacza to, że mogą skutecznie radzić sobie z różnymi rodzajami chemikaliów, kwasów i produktów utleniania. Z powodzeniem wyeliminowały również cząsteczki wody, cząsteczki metalu i piasku, a nawet bakterie z cieczy. Nowoczesne filtry hydrauliczne charakteryzują się dużą czułością, dzięki czemu mogą usuwać najczęściej spotykane zanieczyszczenia.
Filtr hydrauliczny wychwytuje zanieczyszczenia organiczne i nieorganiczne z płynu roboczego. Oznacza to, że mogą skutecznie radzić sobie z różnymi rodzajami chemikaliów, kwasów i produktów utleniania. Z powodzeniem wyeliminowały również cząsteczki wody, cząsteczki metalu i piasku, a nawet bakterie z cieczy. Nowoczesne filtry hydrauliczne charakteryzują się dużą czułością, dzięki czemu mogą usuwać najczęściej spotykane zanieczyszczenia.
Filtry motoryzacyjne
W samochodach możemy znaleźć co najmniej trzy rodzaje filtrów, są to między innymi:
- filtr przeciwpyłkowy, inaczej zwany kabinowym. Znajduje się przed nagrzewnicą klimatyzatora i parownikiem. Może zapobiegać przedostawaniu się kurzu do samochodu, a także może zapobiegać specyficznym zapachem w samochodach wykorzystujących węgiel aktywny.
- filtr oleju, jeden z najważniejszych, jak nie najważniejszy w pojeździe. Jego zadaniem jest zatrzymanie jak największej ilości brudu w oleju silnikowym. Zanieczyszczenia te przedostają się do układu smarowania przez układ dolotowy powietrza. Filtr oleju jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia.
- filtr paliwa, służy do usuwania paliwa z cząstek stałych, które dostają się do silnika wraz z zatankowanym paliwem. W silnikach benzynowych wodę oddziela się za pomocą dodatkowego filtra (tzw. Filtra wstępnego) umieszczonego w zbiorniku paliwa.
- filtr powietrza, podobnie jak filtr paliwa usuwa kurz z powietrza w samochodzie, zapobiega przedostawaniu się pyłu do układu dolotowego, a następnie do silnika. Wykonany jest ze specjalnego materiału o porowatej strukturze włóknistej, który nie przemaka i ma wystarczającą pojemność.
Przejdź do strony głównejWróć do kategorii BLOG